Persones candidates

He fet el registre a Feina Activa però no puc accedir amb el nom d'usuari/usuària i contrasenya que he indicat al formulari.

  • En primer lloc comproveu si heu completat el registre accedit a l’enllaç que us envia el sistema per correu després de fer l’alta al portal (aquest enllaç caduca a les 24h).
  • En segon lloc verifiqueu que esteu i identificant-vos des de la pàgina inicial de candidat https://feinaactiva.gencat.cat/home

Com puc recuperar la contrasenya i/o el nom d’usuari/usuària per accedir a Feina Activa?

  1. Ves a la pàgina d’inici de https://feinaactiva.gencat.cat/home,
  2. Clica a "Identifica't" i després a "Has oblidat la teva contrasenya?"
  3. Omple els camps NIF/NIE i Correu electrònic amb les mateixes dades amb què et vas donar d'alta.
  4. Rebràs un missatge amb el teu nom d'usuari/usuària i l'opció per generar una nova contrasenya (de 8 caràcters com a mínim entre números i lletres).

Quins navegadors d’Internet són adeqüats perquè el portal Feina Activa funcioni correctament? 

  • Mozilla Firefox, Google Chrome i Microsoft Edge (actualitzats) 

Ja no tinc accés al correu amb què em vaig donar d’alta a Feina Activa, què he de fer per recuperar la contrasenya? 

Què volen dir els estats de "Les meves candidatures"?

  • Inscrit: La teva candidatura ha quedat inscrita en el procés de selecció. 
  • Llegit: L’empresa ha accedit al teu currículum. 
  • Acceptat: L’empresa ha seleccionat inicialment la teva candidatura per continuar el procés. 
  • Rebutjat: L’empresa ha desestimat la teva candidatura i ja no participes en el procés de selecció. 
  • Convidat: L’empresa ha fet una cerca de candidats i et convida a participar en un procés de selecció. 

M'he registrat al portal i em vull inscriure a una oferta de treball, què he de fer? 

  1. Assegura’t que t’has registrat correctament.
  2. Crea el teu currículum de la pestanya “CV” del portal.
  3. Ves a la pestanya "Documents" i adjunta un document amb el teu currículum i una carta de presentació (les dues coses creades per tu i en format PDF).
  4. Per inscriure’t a una oferta has d’adjuntar el currículum de la pestanya “CV” i, si l'empresa t’ho demana, el currículum o la carta de presentació que has creat (en PDF).

Com puc crear el meu currículum a la pestanya “CV” de Feina Activa? 

  1. Des del teu espai d’usuari/usuària, a la pestanya “CV”, clica a “+ Nou currículum”.
  2. Omple el formulari i tingues en compte que aquestes seran les primeres dades que veurà l’empresa.

Puc crear més d’un currículum a Feina Activa?

  • Sí, perquè pots crear currículums adaptats a cada perfil professional. El màxim de currículums són 5.

Com puc adjuntar el meu currículum en inscriure’m a una oferta de treball? 

  1. Selecciona un currículum de la pestanya “CV” del teu espai d’usuari/usuària.
  2. Si és un dels requisits de l’oferta, adjunta també el currículum i/o la carta de presentació (en PDF) creats per tu.

Com puc guardar cerques i rebre notificacions amb els resultats? 

  • Des de l’opció per guardar la llista d’ofertes que es troba a la part inferior dels filtres de l’esquerra, i a la dreta del formulari de cerca.
  • A la pestanya “Cerques guardades” pots fer la cerca manualment o pots editar i activar el marcador “Notificació de resultats” (rebràs un missatge de correu cada dia amb els resultats de la cerca).

Com puc donar-me de baixa del portal?

Tinc una incidència amb el portal Feina Activa que no puc resoldre, què he de fer? 

Empreses

¿Com podem recuperar la contrasenya per accedir a Feina Activa?

  • 1. Aneu a la pàgina d’inici https://feinaactiva.gencat.cat/home/business
  • 2. Cliqueu a "Identifica't" i després a "Has oblidat la teva contrasenya?"
  • 3. Ompliu els camps Nom d’usuari i Correu electrònic
  • 4. Rebreu un missatge amb un enllaç per generar una nova contrasenya
  • Si no sabeu el nom d’usuari o l’adreça de correu, cliqueu a “Contactar” (amb l’administrador de Feina Activa)

¿Com es crea i es publica una oferta de treball?

  • Per crear i publicar ofertes l’empresa ha d’estar registrada i validada a Feina Activa.
  1. Accediu a la zona privada, identifiqueu-vos amb l’usuari i la contrasenya, i aneu a la pestanya “Ofertes”, opció “Crear nova oferta”.
  2. Ompliu els camps corresponents a les dades generals, els requisits, les característiques del lloc de treball, i els requisits d’inscripció.
  3. La pestanya “Publicar oferta” mostra el resum de la informació de l’oferta i les opcions desar-la com esborrany o publicar-la (en aquest cas, l’oferta ja és accessible i els candidats s’hi poden inscriure).

¿Es poden publicar tota mena d’ofertes o hi ha alguna restricció? 

Quan es publica una oferta, ¿els candidats la poden veure i s’hi poden inscriure immediatament?

  • Els candidats podran veure i inscriure’s a noves ofertes després que l’administrador del portal les hagi revisat i publicat.

¿Que cal fer perquè el nom de l’empresa no aparegui en l’oferta?

  • Quan es publica una oferta, per defecte es mostra el nom i el logotip de l’empresa (si l’empresa l’ha inclòs en les dades).
  •  Si l’empresa que fa l’oferta vol restar en l’anonimat ho ha d’indicar a cada oferta (pestanya “Dades generals”, opció “Ocultar nom empresa”). En aquest cas cal indicar un nom alternatiu a l’espai “Nom de l’empresa que es mostrarà” (no pot quedar en blanc perquè cal mostrar una referència de qui publica l’oferta).
  • Si es marca l’opció “Ocultar el nom de l’empresa” automàticament es marca l’opció “Ocultar logotip de l’empresa”. Aquesta acció es pot desactivar quan es vulgui mostrar el logotip.

¿Es poden buscar candidats directament a Feina Activa?

  • L’objectiu de cercar candidats és poder incorporar-los a una oferta, pel que serà necessari tenir publicada una oferta prèviament. 
  • Aneu a l’opció “Convidar candidats” de l’oferta i feu servir els filtres que permeten veure els currículums de determinats perfils.
  • Un cop vist el currículum, es pot convidar el candidat a l’oferta o guardar el currículum com a favorit.

¿Quina diferència hi ha entre publicar una oferta a Feina Activa o fer-ho a una Oficina de Treball? 

¿Puc sol·licitar un certificat negatiu si no trobo al portal els candidats adequats? 

  • La cerca de candidats que es fa al portal no es pot certificar perquè les fa directament l’empresa.
  • Si es preveu la necessitat de certificar que no s’ha trobat el candidat o candidata idonis per a una determinada oferta, cal fer la cerca mitjançant un Oficina de Treball del SOC (és important indicar-ho des de l’inici de la gestió)

¿Es pot donar d’alta una empresa amb el mateix CIF que una que ja està registrada?

  • No, no es pot registrar més d’una empresa amb el mateix CIF.
  • Això no obstant, una empresa pot crear els centres de treball com consideri convenients. Cada centre és una unitat dependent de l’empresa principal, però amb un espai de treball independent. La seva activitat només és visible des de l’empresa principal.
  • Tampoc no es pot fer servir la mateixa adreça de correu electrònic per a diferents usuaris.